۵ راھکار فروش حرفه ای به روش فروشندگان حرف ھای جھان

آیا بر این باورید که فروش یک مهارت ذاتی میباشد ؟ باید بهتون بگم که پاسخ این سوال ” خیر ” میباشد . در این عصر براي فروشنده بودن ماهر نیاز به مهارت هایی داریم تا بتوانیم مصرف کننده را متقاعد کنیم که محصول یا خدمات ما، دقیقا همان چیزي است که او به دنبال آن است. در واقع، کسب و تقویت مهارت فروش حرفه اي کار ساده اي نیست، بلکه به آموزش نیاز دارد و قرارگرفتن تحت آموزش فروش حرف هاي از نیازهاي بی چون و چراي هر فروشنده حرفه اي است.

حال با 5 راهکار فروش آشنا میشویم:

۱– شناخت پیدا کنید 

حال شاید به دنبال جواب این سوال باشید که شناخت ازچی ؟ شما باید مخاطب هدف خویش را بشناسید و تمامی نقش ها ،  چالش ها و مقاصد آنها را درك کنید ببینید که فروش شما چه منافعی براي آنها می تواند داشته باشد. درباره رقبا و تمامی اعتراضات و مشکلات احتمالی که ممکن است با آنها مواجه شوید آگاهی پیدا کنی د. درباره هر چیزي که براي فروش آن تلاش می کنید شناخت پیدا کنید. آن را درك کنید. موضوع فروش شما چه یک ایده است، چه یک محصول، برنامه یا هر چیزي که هست، با زیر و زبر آن آشنایی پیدا کنید .شناخت شما نسبت به آن باید از هر کس دیگري و مخصوصاً از مخاطب تان بیشتر باشد. هیچ چیز بدتر از این نیست که فقط به این خاطر که شناخت کاملی نداشته اید، در مقابل مشتري، رئیس، یا یک سرمایه گذار، به اصطلاح کم بیاورید و در نهایت فقط وقت آنها را تلف کرده باشید. در اینصورت ،به احتمال قریب به یقین، باید با آن مشتري بالقوه -گاهی براي اب د -خداحافظی کنی د.

۲– بپرسید و گوش کنید 

در فروش هنگامی ك فرصت مناسب رو بدست میاوریم میخواهیم مشتري را با بمب هایی از اطلاعات هدف بگیریم و او را غرق در اطلاعات کنیم بدون انکه اجازه دهیم تا مخاطب ما کلمه ایی بگوید  . هرگز این کار را نکنید زیرا با این کار باعث میشوید فردي تحمیل گر به نظر برسید که فقط بدنبال منافع خویش میباشد و هیچ ارزشی به مشتري و انتخاب ان نمی دهد اما هنگامی که درك کاملی از گوش شنوا داشته باشید می بینید که با گوش دادن به اطلاعات مشتري و پرسیدن از خودشان چقدر میتواند در فروش شما موثر باشد.

 

 

۳– به مشتریان غیرفعال بفروشید

در ارتباط بودن با مشتریان، کلیدي براي فروش بیشت ر اس ت .فهرستی از مشتریان غیرفعال تهیه کنید و سپس براي آ نها یک کارت پستی بفرستید و به آ نها یادآوري کنید که براي شما با ارزش هستند. همچنین م یتوانید یک فروش ویژه براي آنها در نظر بگیرید تا دوباره به مشتریان فعال شما بپیوندند. راه دیگر آن است که با آ نها تماس بگیرید تا محصولات جدید را به آ نها معرفی کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که فروش به مشتریانی که حداقل ی کبار از شما خرید کرد هاند بسیار آسا نتر از فروش به مشتریان جدید است؛ بنابراین همیشه با مشتریان ارتباط داشته باشید و حتی اگر آنها براي مدتی از شما خرید نم یکنند ،باز با آ نها تماس بگیرید و ارتباط خود را با آ نها حفظ کنی د.

 

۴– ھیچگاه تخفیف ندھید 

مثلا اگر کالایی را ده هزار تومان م یفروشید و مشتري تقاضاي تخفیف م یکند، به او یک کالاي هزارتومانی جایزه دهید. با این کار به جاي یک کالا دو کالا فروختهاید و نکته مهم دیگر آن است که کالاي هزارتومانی براي شما هزین هاي کمتر از هزار تومان دارد. لذت تخفیف گرفتن خیلی زود به فراموشی سپرده م یشود، ولی هدیه تا مد تها در ذهن مشتري م یماند و بهان هاي براي تعریف این مو ضوع به دیگران م یشود؛ بنابراین به تخفیف به عنوان هزینه و ضرري جدي براي کسب وکارتان نگاه کنید به طور کلی  تخفیف یکی از هزین ههاي پنهان هر کس بوکاري است که در غالب موارد به آن اهمیت داده نم یشود. به جاي دادن تخفیف، کالایی را معادل مقدار تخفیف به مشتري هدیه  بدهی د

 

 

۵– سعی کنید فقط فروشنده نباشید 

” همیشه بجاي اینکه یک فروشنده باشید سعی کنید یک مشاور خوب باشید ” این جمله میتواند به طور چشم گیري کسب وکارتان را دگرگون سازد وهمیشه  تلاش کنید براي مشتري ها بیشتر از یک فروشنده باشید ، به این صورت که اطلاعات زیادي از مشتري خود داشته باشید تا بتوانید بر مبناي اطلاعاتی و آگاهی هایی که دارید با توجه به شرایط مشتري او را هدایت کنید ، هر چه قدر اطلاعات شما از مشتري قوي تر و بیشتر باشد احتمال فروش شما بالاتر خواهد رفت.

منبع:

https://bazaracademy.ir/blog/5-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%AA%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%88-%D8%AC%D9%84%D8%A8-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF/

https://modiresabz.com/%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-

%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4/

https://behtarinideh.com/professional-sales/

 

Telegram
Email
WhatsApp