ویژگی ھای یک مدیر بازاریابی خوب چیست؟

قبل از این که بخوایم در مورد ویژگی هاي یک مد یر بازاریابی خوب صحبت کنیم بهتر است که با مفهوم مدیر بازا ر یابی آشنا شویم

 

مدیر بازاریابی ھمانند یک کوچ مسولیت رھبری تیم فروش را با استراتژی و عملیاتی نمودن برنامه ھا و ارزیابی عملکرد فروشنده بر اساس اھداف سازمان برای دستیابی به تارگت ھای مشخص شده یاری می کند. ھمیشه افراد موفق دارای ویژیگی ھایی ھستند که باعث پیدا کردن مسیر برای سایرین میباشد در این مقاله با  ویژگی ھایی ک مدیر بازاریابی آشنا میشویم:

 

۱- یک مدیر بازاریابی خوب با بررسی نرم افزار CRM  میتواند اطمینان حاصل کنند کارشناسان فروش تمام فعالیتھای خود را ثبت و مراحل پیشرفت فرایند فروش را بروزرسانی می کنند و ھمزمان از کارشناسان فروش خود بپرسند کدام فرصت ھا در یک یا دو ماه آینده به سرانجام میرسند. با این روش میتوانند بر فرصتھای فروش نظارت بیشتری داشتھ باشند و فرصت ھایی که در کوتاه مدت و میان مدت بیشترین نتیجه برای تیم فروش دارند را بھتر مدیریت کنند

۲- یک مدیر بازاریابی میتواند با صرف زمان بیشتر برای استخدام کارشناسان فروش جدید پیشاپیش چند سال اینده را مد نظر قرار میدھد و برنامه ریزی ھای لازم را انجام میدھد زیرا دو زمینه ( اھداف استخدامی کارشناسان فروش جدید و اثر بخشی آنھا ) و ( تعیین اھداف مرتبط با فروش ) بسیار فعال باشد .

۳- مورد بعدی آموزش کارشناسان فروش جدید در راستای اھداف و استراتژی ھای فروش مجموعه و با برگزاری جلسات آموزش گروھی مدیران فروش موفق از کارشناسان فروش با تجربه شرکت درخواست می کنند تا فرایند آموزش کارشناس فروش جدید را به عھده بگیرد.

۴- با برگزاری منظم و متداوم برنامه ھای تفریحی سرگرمی با تیم فروش در ساعات غیر اداری باعث ایجاد صمیمت و ایجاد انگیزه  میشود.

۵- یک مدیر بازاریابی وابستگی کارشناسان فروش را از بین برده و به آنھا در افزایش قدرت تفکر کمک میکند به عنوان مثال مدیر فروش به جای اینکه سریعا راھکارھا و پاسخھای آماده را در اختیار اعضای تیم خود قرار دھد، از آنھا می خواھد به دقت فکر کنند و سپس با کمک او راه حل مناسب را به دست آورند. با این حال، گاھی اوقات ھم لازم است به سرعت یک راه حل پیدا شود .

مانند زمانی که کارشناس فروش در حال صحبت با تلفن، لحظه ھای تماس را در حالت انتظار قرار میدھد تا از مدیر فروش سوالی بپرسد. البته این موارد استثنا ھستند.

۶- علاوه بر موارد بالا مدیریت زمان از ارزش بالایی برخورد دار است اولویت بندی امور بسیار مھم است. رسیدگی به موارد فوری، دشوار نیست اما این موارد ھمیشه پر اھمیت ترین کارھا نیستند. مداخله در امور کارشناس فروش باعث میشود او شانس یادگیری را از دست بدھد و مدیر فروش مجبور است ھمیشه این کار را تکرار کند و به کارشناس مذکور کمک کند.

 

منابع : 

https://www.danapardaz.net/blog/sales-manager-responsibilities/

https://iranmct.com/news/%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-

%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82

 

 

Telegram
Email
WhatsApp