قیف فروش چیست و چگونه به فروش بالا کمک میکند؟

قیف فروش مبحث این مقاله و یکی از صدھا روش موثر در بازاریابی است که میتواند منجر به جذب مشتری شود. تبلیغات گسترده، دیجیتال مارکتینگ و صدھا روش دیگر ھمگی برای تنگتر کردن عرصه رقابت بین کسب و کارھا طراحی شده اند و تنھا کسانی برنده این کارزار خواھند شد که رو شھای اصولی را پیش گیرند. حال میخواھیم در مورد علت نامگذاری این روش به قیف فروش با ھم بیشتر صحبت کنیم علت نامگذاری آن به مانند قیف به چند دلیل است است در ابتدا به این اشاره دارد کھ این مسیر یک مسیر سخت است و تعداد افرادی که در ابتدای راه ھستند تا به مشتری شما تبدیل شوند نیز بسیار زیاد است. به عبارتی شما در ابتدای راھتان با کاربران زیادی مواجه ھستید اما در ادامه خودتان تعیین میکنید که چه تعداد از افراد را به پایین قیف ھدایت کنید. در نظر داشته باشید که افراد بالای قیف تنھا در حال مرور میباشند و شما باید این افراد را به سمت انتھای قیف نزدیک کنید. نحوه عمل کرد این روش به این صورت است که یک بازدیدکننده به روش ھای زیادی میتواند وارد سایت شما شود میتواند از طریق گوگل باشد؛ می تواند از طریق لینک ھایی باشد که در شبک ھای اجتماعی قرار داده میشود و یا میتواند از ھر جای دیگری به سایت شما وارد شود. حتی ممکن است بلاگ شما را خوانده باشد و یا محصول شما را مرور کرده باشد. حال او یک چشم انداز است برای شما و شما میتوانید از او انتظار برخی کارھا را داشتھ باشید. شما در این بین م یتوانید به او پیشنھاد دھید که در صورت علاقه به عضویت شما درآید و یا حتی میتوانید برای دانلود یک فایل یا پخش یک فیلم، از او بخواھید که ایمیل خود را وارد کند. اگر او فرم ثبت نام را پر کند، حال شما یک اطلاعات ارزشمند دریافت کردید و میتوانید به بازدیدکننده خود در خارج سایت نیز دسترسی داشته باشید. اکنون او رھبر است و ھر آن طور که بخواھید میتوانید محصولتان را به او عرضه کنید؛ که میتواند از طریق ایمیل و یا تلفن صورت گیرد. حال شما میخواھید او را به خریدار تبدیل کنید. در این مرحله شما میتوانید یک پیشنھاد ویژه ارائه دھید و از طریق لیست خود به اطلاع رسانی بپردازید. در این مرحله بازدیدکننده به سایت شما باز میگردد. شما حتی با ارائه یک کد تخفیف ساده نیز میتوانید او را به خریدار تبدیل کنید.

 4مرحله مھم در قیف فروش که باید بدانید  :

۱- اطلاع رسانی

جلب کردن توجھ مشتری از راه ھای مختلفی می تواند صورت گیرد. مانند یک صدای زنگ، یک پست جدید در سبک ھای اجتماعی، توسط یک دوست، توسط گوگل و یا ھر چیز دیگری. این کار چشم انداز کار شما را رشد میدھد و آن را آگاه تر میکند. به بیان ساده تر، شما حضور خود را اعلام می کنید.

۲- علاقه مندی

در این مرحله از قیف فروش، شما با تبلیغات یا ارائه محتوای مطلوب سعی در شناساندن خود به آن ھا را دارید. در واقع در این مرحله تخصص خود را معرفی می کنید و به مشتری می گویید چه تسھیلاتی را در کار خود ارائه می دھید. سعی کنید در این مرحله آن ھا را در تصمیم گیری کمک کنید.

۳- تصمیم گیری

اینجا مشتری آماده خرید است اما ھنوز تصمیم  قطعی خود را نگرفته. شما باید با ارائه ی طرح ھای تشویقی، ارائه ی کدھای تخفیف و یا حتی جایزه او را به سمت خود بکشانید.

۴- عمل کردن

در این مرحله مشتری و یا مصرف کننده به پایین قیف فروش رسیده و خدمات یا محصولات شما را خریداری می کند و از آن مھمتر بخشی از شبکه ی شما می شود اما وجود این مرحله به اینجا ختم نمی شود. حفظ مشتری و ایجاد اعتمادسازی بعد از خرید از عواملی است که در این مرحله باید به آن توجه کنید. در این مرحله شما می توانید چند کار انجام دھید:

  • از خریدشان تشکر کنید.

  • نظراتشان را به اشتراک بگذارید.

  • به پشتیبانی محصول و یا خدمت خود بعد از ارسال بپردازید.

  • با ارسال یک نظرسنجی، از آنھا بخواھید که نظراتشان را ارسال کنند.

شما به راحتی میتوانید این چھار مرحله را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید و به فروش برسید اما اگر بخواھید به سرعت این طرح را راه اندازی کنید، کسب و کار شما به کارھای بیشتری نیاز دارد که در ادامه به آن میپردازیم. قیف فروش یکی از روش ھای بازاریابی است که فروش شما را به شدت افزایش می دھد که پیشنھاد می کنیم حتما در کسب و کار خود از آن استفاده کنید زیرا اگر در یک کلام بخواھیم بگوییم شما ھرگز در این روش ضرر نخواھید کرد و فقط اطلاع رسانی از کسب و کار خودتان را افزایش می دھید. شما در این روش مشتری ھای وفادار بار یخود ایجاد می کنید. مشتریانی که تا این لحظه به اطلاع بوده اند.

 

منابع:  

https://hamyar.co/what-is-a-sales-funnel/

https://modireweb.com/what-is-Sales-Funnel

 

Telegram
Email
WhatsApp